Pikkuhiljaa olo alkaa olla jo kisakuntoinen, ja tässä kera Fazerin sinisen, oon jälleen kerran pohdiskellu silmäleikkaukseen menoa!

Silmälasitarinani

Sain lasit joskus yläasteella, jolloin yritin olla pitämättä laseja mahdollisimman pitkään ja sinnitellä siristelemällä etupulpetista taululle....mutta eihän siitä tietenkään mitään tullut loppujenlopuksi, vaan ne lasit joutu sit aina kaivaa sieltä repusta nokalle. Sitten tulivat piilarit...aah, voi sitä iloa kun ei tarvinnut pitää laseja ja näki siristelemättä eteensä. Piilareiden kanssa oon nyt elänyt..about 9 vuotta ja alan todella saamaan tarpeeksi piilareiden kanssa leikkimisestä. Ja jos ei nyt tullut selväksi niin vihaan mun silmälaseja! Mulla on sellaset kasvot, että on ollut aina tosi vaikeeta löytää hyvä malli, ja kaikenlisäks joistain laseista on tullu jotain allergista reaktiota, ihottumaa ohimoille ja sankojen kohdalle. En käytä laseja kuin töissä, en ikinä vapaa-ajalla. Rasittavaa olla uimahallissa, rannalla, urheilemassa...missään, lasien kanssa.

Ongelma: Hinta. Silmälaserleikkaus molempiin silmiin liikkuu hintahairissa 2000-3500e Suomessa. Virossa voisi saada tuolla parilla tonnilla, mut ei, sinne mä en uskalla lähtee ottamaan silmäleikkausta. Mulla on hirvee kirurgi kammo, jos pitää ite olla potilaana. Multa ei oo ikinä operoitu mitään, muutakun yks visuri poistettu, ja tuntu että meinasin kuolla kun jännitin sitä jo varmaan kaks viikkoo ihan hirveesti..puhumattakaan sitä operaatiota sitten..hoitaja piti mua kädestä kiinni ja muistutti jatkuvasti hengittämään..ja tää ei tapahtunut 12 vuotiaana, vaan olin 22v. :D

Eilen yks kaveri kertoi, että oli nähny pysäkin kyljessä mainoksen, että Terveystalolla tehään kans silmäleikkauksia, ja siellä sen vois maksaa osamaksulla! www.terveystalo.com/rillipaa  korottomasti 125e/kk /2vuotta, eli summaksi tulis 3000e! Tosin tohon tulis sitten varmaan jotain tarkastusmaksuja yms päälle, eli varmaan se 3500e tulis maksamaan.

Mutta olis kyllä niin täydellistä että melkein voisin suorilta mennä operaatioon! Ainut on nyt vaan tää pieni ongelma, kun mullahan ei ole vakituista työpaikkaa, vaan työsoppari loppuu lokakuussa, ja mulla ei oo mitään hajua mihin ees hakisin töihin! Mutta oon kuitenkin aika innoissani tästä uutisesta! Olis niin ihana päästä rilleistä eroon (ja samalla mun pään sisällä joku hokee, että mitäs jos leikkaus epäonnistuu ja tuun tyyliin sokeeks...ja onko se järkevää mennä näin nuorena, kun näkö voi kuitenkin vielä huonontua lisää..vaikka toisaalta on mun näkö nyt pysynyt pari vuotta ihan samana) mutta kuitenkin! Heti kun löydän itselleni töitä jostain, niin otan kyllä riskin ja meen tohon silmäleikkaukseen. ..Vitsi, oon ihan intona! Täytyy kyl ottaa tää työnetsiminen tosissaan asiaks ensja sitä seuraavalla viikolla! =)