Ajattelin etten tästä jaksa tänne kirjoittaa, mut kuitenkin se nyt vaan ehkä on liikunnan muodossa ainakin aika vahva osa mun tän hetkistä elämää. (Kun onhan tää syksy nyt vähän tälläinen no-life kausi mun elämässä, pitkään aikaan! Oon kyllästynyt baareihin, ei oo oikein ketää jonka kans sinne baariin jaksais lähtee -suurin osa kaveriporukasta niiin sitoutuneita ja parisuheiltamahommia ja plaaplaaplaa, kiinnosta mistään häistä ja muksuista puhua....) Joten arkeni koostuu töistä ja jumpista, ja kavereiden näkemisestä silloin tällöin..no life, mut se on ihan fine mulle :) Nautin oleskelusta ihanassa kämpässäni, ainakin tällähetkellä, ja hyvä niin!

Mut asiaan! Tän hetkinen paino 62 kg, pituus 163 cm. BMI 23,34 (eli normaali 18,5 - 24,99). Ja haluaisin laihtua sen  -5kg, ainakin (tolla pudotuksella bmi olis 21,83 eli normaali edelleen). Vaatekokoni on 38 -  40..ja se on är-syt-tä-vää! En halua että perseeni on kokoa 40, vaikka okei, useimmiten ehkä 38 menee kuitenkin nykyään, farkuissa tuumakoko 29. Paidat ym yläosat on väkisin kokoa 40, koska olen aika harteikas, valitettavasti. Mut sen oon oppinut hyväksymään, ei sille mitään voi, ja punnerrukset ym painojen nostot sen kun näitä jättimäisiä olkapäitä kasvattaa. Mut silti todellakaan en halua yläkropan "treenaamista" lopettaa, sillä myös ne allit löytyy, niissä on vielä paaaljon tekemistä.

Ongelma mun laihduttamisessa on (ylen)syöminen ja herkuttelu. En ihan hirveen usein syö karkkia, joskus suklaata ja salmiakkia. Mutta ongelman tekee se, että rakastan yli kaiken kaikkea rasvaista ruokaa, pizzaa, kebabia ja muuta ulkonasyömistä kermaperunoineen jne. Ja työpaikalla tulee vedettyä lähes poikkeuksetta joka työpäivä, jokaisella tauolla pullaa ja keksejä, ja mitä nyt sattuukaan olemaan tarjolla. Niistä mun pitäis luopua, tai ainakin vähän rajoittaa etten ihan joka päivä leivonnaisia vetelisi töissä.

Minkäverran sitten saa syödä ja mitä? Sepä tässä onkin vaan niiin vaikeaa! Kun mulla ei oo mitään motivaatiota, tai halua ruveta laskemaan kaloreita (tai vaihtoehtoisesti varsinkaan niitä hiilihydraatteja) ei sitten niin millasta mielenkiintoo kirjailla ylös joka päivä syömisiään ja tehdä laskutoimituksia sen takia! no no no! Oon nyt vähän yrittänyt katsoa mitä suuhun pistän ja pienentää annoskokoja MUTTA....toteutus on välillä aika heikkoa. Ja muutenkin ulkona tulee syötyä kyllä ihan täydellä sydämellä just sitä mitä tekee mieli sillähetkellä..

Liikkuminen on mielestäni itelläni ihan ok hoidossa. Pyrin nytten käymään jumpissa (mitkä koostuu tällähetkellä pumpista ja combatista..joista tosin uudet sarja vaikutti tänään aika perseeltä) noin 2-3 kertaa viikossa. Ja se on mielestäni todella hyvin, minulle.

Tavoite - 5 kg pitäisköhän tähän laittaa joku aikaraja? njää..en jaksa. Kunhan nyt vaan sais tota painoa ees vähän laskusuuntaan päin..tässä painossa on junnattu kuinka ja vaikka miten kauan. Lihasmassaa mulla on hiukan, ja tiedän että se painaa ja sitä mahdollisesti tulee lisääkin, mut tavoitteena olis päästä tosta vatsaläskistä eroon! ja just tää on sit ongelma kun en mä mitenkään siihen osaa keskittää liikuntaani.. Mut ruokavaliolla pitäis lähtee laskeen, ja siihen kiinnittää huomiota. Tuntuu vaan, että mun itsekuri on niiin huono, ja oon huono kieltäytymään mistään herkuista. Äh en ees tiedä että miten mun kuuluis syödä, vaikka oon siitä kyllä lukenut vaikka kuinka. Eli oon siis huono sitoutumaan oikeanlaiseen ruokavalioon. Mut katsellaan vaikka kuukauden päästä, mitä se paino on, miten oon siihen päässyt, vai oonko päässyt mihinkään.

 

Kirjataanpas tähän nyt vielä huvikseen tän päiväinen syöminen, oon tänään yrittänyt katsoa mitä suuhuni pistän :P

Klo 06  2 ruisleipää kinkulla+ 2 kuppia maitokahvia,  klo 07:30 kiivi + pari kuppia maitokahvia. klo 10  2 ruisleipää kinkulla. Klo 11 sellasia kaalipyöryköitä ja lohta kastikkeella  klo 12 iso kanelipulla + kahvi (ja oli hyvää, en voinut vastustaa. Otin aluks puolikkaan, mut oli pakko ottaa toinen puolikas heti perään..) klo 15:30  2 karjalanpiirakkaa voilla   (tunnin combat ja tunnin pump, jonka jälkeen banaani ja n.)klo 20 kulhollinen vihannes-jauheliha keittoa ja yks sellanen maukas hedelmä (mikäs hitto se hedelmä nyt on? sellanen punanen, joka maukaustuu kun se kypsyy ja pehmenee) Sellanen setti siis! about 1900 kcal? eli ihan hyvin, kun ottaa huomioon että oon hikoillu pari tuntia. Silti yllättävän paljon, kun luulin syöväni tänään oikeen vähän..miten ihmeessä jotkut pääsee 1200kcal/päivä? joo, en voi ymmärtää! Huh, olipas työlästä (ja tylsää!!) kirjottaa ja laskee päivän syömiset  tänne..joo, ei tuu toistumaan :D.

 

Tälläistä en halua omistaa.

Tämmönen olis jo aika jees.